Laser Wysokoenergetyczny

Laser Wysokoenergetyczny, rewolucyjna technologia

Laser Wysokoenergetyczny, inaczej Laser Wysokiej Intensywności to rewolucyjna technologia lasera, która emituje energię w spektrum podczerwieni w celu biostymulacji komórek i przyspieszenia procesów gojenia. Terapia znajduje doskonałe zastosowanie zarówno u pacjentów w stanach  ostrych, jak i przewlekłych. W uproszczeniu urządzenie generuje niewidzialną, bo podczerwoną wiązkę światła, która przechodzi przez powierzchnie skóry i trafia w głąb ciała nawet na głębokość 8 cm dostarczając energię do uszkodzonych i nadmiernie napiętych mięśni, więzadeł, ścięgien, naczyń krwionośnych nerwów oraz innych wybranych tkanek. Energia ta ułatwia gojenie i tworzenie nowych komórek – zabieg działa trochę na zasadzie podładowywania komórek o nową porcję energii do życia.

Optymalna długość fali 1064 nm zapewnia 10x mniejszą absorpcję przez melaninę w porównaniu do innych długości fal, co w konsekwencji zapobiega kumulacji energii jedynie w powierzchownych tkankach, a umożliwia penetrację w głąb tkanek. Duża absorpcja w wodzie sprzyja tworzeniu fali fotomechanicznej, która z kolei odgrywa istotną rolę w redukcji bólu.

Jakie korzyści daje HIL?

W momencie dotarcia do skóry światło laserowe tworzy falę fotomechaniczną, która stymuluje grube zakończenia nerwowe i blokuje transmisję bólu w teorii bramki bólowej – jednym słowem fala laserowa usprawnia funkcjonowanie wadliwie pracujących nerwów, co niesie natychmiastową ulge w bólu.
HIL zapewnia również efekt biostymulacji, który polega na stymulacji mitochondriów, odpowiedzialnych za proces gojenia. Absorpcja fotonów na poziomie komórkowym zwiększa ilość dostarczanych składników odżywczych i tym samym przyspiesza procesy naprawcze. Dzięki laserowi wysokoenergetycznemu mitochondria, czyli wewnętrzne elektronie Twoich komórek wracają na prawidłowy poziom pracy – dzięki czemu przyspiesza komórkowa przemiana materii, więc komórki
się leczą.

Nasz laser daje też duże efekty przeciwzapalne. Terapia hamuje stan zapalny, dzięki zwiększonej produkcji ATP i przyspieszonej aktywności leukocytów. Usuwanie nieżywotnych komórek zapalnych wspomaga regenerację tkanek i przyspiesza procesy gojenia. Dzięki stymulacji światłem, w miejscu zabiegu namnażają się białe krwinki, które działają jak wozy naprawcze i śmieciarki w obrębie uszkodzonej tkanki. Zastosowanie to znakomicie sprawdza się przy urazach takich jak zwichnięcia i
naderwania.

Oprócz wymienionych korzyści laser daję tez efekt termiczny, czyli prowadzi do rozgrzania tkanek i poprawy przepływu krwi przez leczone miejsce – to jeszcze usprawnia i przyspiesza powrót do zdrowia.

Wielka moc!

Główną różnicą miedzy HIL a tradycyjnymi laserami używanymi w sanatoriach i placówkach rehabilitacyjnych jest Moc. Laser wysokiej intensywności pozwala w dwie minuty dostarczyć tkankom tyle energii, i le laser starej generacji musiałbym dostarczać przez ok dziewięćdziesiąt minut. Dzięki temu nasze zabiegi sa bardzo szybkie, ale dostarczają mimo to ogromne porcje potrzebnej, leczniczej energii.

W celu uzyskania najlepszych efektów zaleca się wykonanie od 5ciu do 10ciu zabiegów.
Znakomite efekty terapeutyczne daje skrzyżowanie obu proponowanych przez Nasza Klinikę metod na jednym zabiegu.

• Zespół ciasnoty podbarkowej
  • Ból odcinka szyjnego
  • Zapalenia kaletek
  • Łokieć golfisty/tenisisty